Jump to content

অনিকেত প্রান্তর

Members
  • Content count

    5
  • Joined

  • Last visited

About অনিকেত প্রান্তর

  • Rank
    Newbie
  1. অনিকেত প্রান্তর

    Nf2 twrp 2.8 + root

    Well, you have said that you port ROM's for various MTK devices. It's appreciating. However, trying to earn money will not keep you idol anymore. Because, we all know that, Creating Custom ROMs, flashing methods, Rooting methods are nowadays free. Anyone can get these supports without spending any single penny. Even the whole process of Android Development is free of costs. I have been using Android since Android's GB was launched. Moreover, I used Android with Root since then and used Lucky Patcher, Freedom, Game Guardian etc. applications. And I am also a member of xda developer since long. In your previous post, you asked for Taka 100 as Flexiload for the password, no matter by whom you were influenced. However, the point is, this asking has put you on an equal platform with a person or a so called technician who used to earn money from people by flashing their phones. Does this sound good? There are many ways to earn money in this sector. If you assert that you port ROM's for various devices, then join Walton. Build/Modify ROMs for them. They will give you a decent amount of salary (which is obviously a larger amount than the amount for Flexiload) Maybe, considering you as thief was wrong as you are saying that you port ROMs, however, it's not nobler to earn money for a silly matter (even if you had created that ROM by yourself) at any reason.
  2. অনিকেত প্রান্তর

    Nf2 twrp 2.8 + root

    Hello WALTON Authority, This nonsense Vegabond Remo is trying to earn some benefits by selling some stupid rooting tricks. By the way i am not trying to say that rooting is not easy or each & every phone user knows this but as a root maniac like me doesn't bother that tricks at all because if you have Google searching capabilities than somewhere in internet you can got it without spending any single money & moreover peoples never thought to earn a single penny from it because it sounds silly. However this member steals the actual rooting method (Copy/Paste) from another member of us (Original Link) than he merged all the necessary rooting files in a single password protected ".rar" or "zip" file & trying to get some extra income from it & his intention is clear than water that he is selling that tricks to foolish users and one of a idiot user Alex also stupidly asking to the cheater that why didn't he picked up his phone call? By the way, If i am not wrong than WALTON Forum is a open place for all the users who can share their idea to other peoples for decorating, flashing or upgrade their phone as well as they can learn some new techniques from other peoples too. By the way, i think WALTON Authority should take some charges against this types of illegal business in this place moreover you have to make sure on further, people's like this cheater will never get a single opportunities to do such a lame thing in here again either this forum & as well as most popular WALTON Phone will lost it's popularity very soon. NB: This is the actual content from where this bastard trying to be benefited. http://www.waltonforum.com/topic/3433-walton-primo-nf2-roottwrp-with-full-tutorial-by-nayeem-khanmepart-1/
  3. অনিকেত প্রান্তর

    রুট করতে চাই:

    এন্ড্রয়েড ডেভেলপারস ভাইদের সুদৃষ্টি আকর্ষণ করছি। ০১. প্লিজ,কেউ কি জানেন প্রিমো এন এইচ লাইট কিভাবে রুট করা যায়? ০২. আর যদি রুট করা সম্ভবও হয় তাহলে কি একই পন্থায় অন্যান্য মডেলের সব এন্ড্রয়েড মার্সমেলো (মিডিয়াটেক) রুট করা যাবে? যাইহোক: এ ব্যাপারে সকলের পরামর্শ ও মন্তব্য আশা করছি আর ডেভেলাপারস ব্যতীত অন্য কারো যদি এব্যাপারে জানা থাকে তাহলে দয়া করে যদি একটু কষ্ট করে জানাতেন তাহলে উপকৃত হতাম। ধন্যবাদ।
  4. অনিকেত প্রান্তর

    HOW TO ROOT PRIMO V2?

    At last i was successful to root my Android 5.0 based phone with King-Root latest version though still still confused why didn't it rooted earlier . By the way thank you Mr. Rubel Miah for your kind co-operation.
  5. অনিকেত প্রান্তর

    HOW TO ROOT PRIMO V2?

    সব রুটের ওস্তাদ হলো কিংরুট আর কিংরুট ফেইলতো সব সাগরেদও ফেইল হবে, এটাই স্বাভাবিক। যাইহোক আমি ওয়াল্টন ভি২ চালাইনা কিন্তু ললিপপ ওএস বেইসড সম পর্যায়ের অন্য ব্র্যান্ডের আরেকটা ফোন চালাই। আমারটাও শত চেষ্টা করে রুট করতে পারিনি। আর আপনিও রুটকরার যতগুলো এপ্সের নাম বলছেন তার সবগুলো দিয়ে আমিও অনেক চেষ্টা করেছি কিন্তু কোনো লাভ হয়নি এমনকি পিসিতে "ভি রুট" দিয়েও ট্রাই করেছি কিন্তু রেজাল্ট "০"। শুধু তাই নয় একটু ভিন্ন পন্থায় "সি.ডাব্লিউ.এম" এবং "টি.ডাব্লিউ.আর.পি" রিকোভারি ইন্সটল করতে গিয়ে ২ বারেই মোবাইল ব্রিক করলাম.......মোটকথা এমন কোনো এপ্লিকেশন নেই যা রুট করার উদ্দেশ্যে ইন্সটল করিনি............শেষ মেষ হতাশ হয়ে ক্ষান্ত দিয়েছি। তবে এতো বিফলতার পরও নগন্য একটি সাফল্য অর্জন করলাম আর সেটা হলো: "ললিপপ কখনো রুট হবে না কারণ এই পুরো ওএসটাই বাগ দিয়ে ভরা"। আর এটি আমি অনেক গবেষণা করে বের করেছি এবং এ ব্যাপারে ৯৯% নিশ্চিত। যদিও আমি ললিপপ রুট করার মেথড নিয়ে অনেক ইউটিউব টিউটোরিয়াল দেখেছি অথচ বেশিরভাগ ভিডিওতেই কিটক্যাট ওএস রুট করে দেখিয়েছে যেগুলোর বেশিরভাগেরই শিরোনাম ছিলো কিভাবে ললিপপ রুট করতে হয়? শুধু তাই নয় আমার বন্ধুদের জিওমি রেডমি ৩, ওয়াল্টন প্রিমো ভিএক্স প্লাস, সিম্ফোনি জেড ফাইভ প্রো, আসুস জেনোফোন সেলফি, হেলিও এস ১ ইত্যাদি সেটেও চেষ্টা করেছি কিন্তু ফলাফল একি অর্থাৎ "রসগোল্লা"। আর উপরিউক্ত সবগুলো সেটই ললিপপ ওএসে চলে। তবে আমার বন্ধুদের ভেতর লোকাল আর ব্র্যান্ড মিলিয়ে প্রায় ৯/১০ টা কিটক্যাট বেইসড ফোন আছে যার সবগুলোই রুট করা। যাহোক আমি আর ললিপপে নেই অর্থাৎ টাকা খরচ করে আর এই বাল কিনবো না এমনকি যদি কেউ গিফটও করে তাতেও শালারে বেঁচে দিবো তথাপি ইউজ করবো না আর সেই সাথে ওয়াল্টন কর্তৃপক্ষের কাছে অনুরোধ থাকবে ভবিষ্যতে যেন কিটক্যাট ওএস বেইসড হাই পারফর্মেন্সের ফোন বানায় অন্যথায় ব্যবসা লাটে উঠবে কেননা ইয়াং জেনারেশন হলো স্মার্টফোনের বড় খদ্দের আর এরাই হলো রুট করার পাবলিক সুতরাং ব্যবসা ধরে রাখতে চাইলে অচিরেই সব ললিপপ ওএস সংবলিত ফোনের ডাউনগ্রেড ভার্সন বাজারে ছাড়তে হবে অন্যথায় পাবলিক পুরান ভার্সনের সেট প্রয়োজনে সেকেন্ডহ্যান্ড কিনবে তথাপি ললিপপ কিংবা মার্সমেলো বেইসড নতুন ফোন কিনবেনা সো মোবাইল ব্যবসায় লালবাতি জ্বলতে সময়ও লাগবেনা।
×